Monday, January 10, 2022

Blender Guru Notes III - 10.01.2022

TEXTURING & MATERIALS & SHADING

1) PureRef'şe görsel referansları board mantığıyla bir araya toplayabiliyoruz. Ücretsiz ve harika bir program:

https://www.pureref.com/

2) Gelişmiş materyal ve doku çalışmaları için Node Editor'ü kullanıyoruz. Bunun için "Shading" tab'ine geçiyoruz.

Node editör'lerde komutlar soldan sağa mantığı ile çalışır. Her bir kutuya "node" denir.

3) Node Editör'e herhangi bir node'u "Add" menüsü ile ekliyoruz. (SHIFT + A)


4) Donut dokusu için "Noise texture" node'unu ekliyoruz. Fac (Factor) ve Color output'ları var. Fac, color'un grayscale versiyonu.

5) CTRL + Right Mouse Drag bir knife çizer ve node bağlantılarını keser.

6) Daha sonra Noise texture'ı ile PBSDF arasına "Converter | Color Ramp" texture'ını ekliyoruz. Node'u iki node arasındaki bağlantının üzerine bırakırsak araya girer.


7) Color ramp, noise texture'ının kontrastını belirleyen bir ara node'tur. Ayrıca renkleri de değiştirilebilir.


8) Noise texture'ının daha iyi preview edilebilmesi için Settings | Add-ons | Node-Wrangler açılmalıdır. Bu add-on açıkken herhangi bir node'a "CTRL + SHIFT" basılı tutarak tıklarsak, sadece o node'un preview'ını görürüz. Hepsini görmek için yine main node tıklanmalıdır.


9) Donut üzerinde Noise texture'ının fazla strech olmadan dağılabilmesi için Input | Texture Coordinate node'unu ekliyoruz. Onun Object output'unu Noise node'unun Vector'ına bağlıyoruz. Ve Noise node'unun Scale'ini artırıyoruz.


Böylece noise node'u vektör tabanlı koordinatlandırıldığı için scratching problemi ortadan kalıyor.

10) BUMP MAP EKLEMEK

Bunun için ana node'taki "Normal" input'unu kullanacağız; çünkü bump özelliğini yüzeylerin üzerindeki normallerin yönü ile belirliyoruz.

Önce SHIFT A ile Vector | Bump node'u yaratıyoruz.

Noise Texture'unun FAC çıkışını, main Node'un normaline bağladıktan sonra BUMP node'unu aradaki bağlantıya sokuyoruz.


Fakat "Bump" node'unda noise ile "normalleri" değil, "height" değerini değiştirmek istiyoruz. Bu nedenle ilgili değişikliği yapıyoruz.

Strength değeri daima 1.000 olarak kalmalı. (On-Off gibi) Distance değerini değiştirerek bump'ın şiddetini azaltacağız. Bu değerler Blender default'u olarak metrik geliyor. O nedenle şu anda distance değeri 1 metre. O nedenle makul bir değere; 0.002'ye çekiyoruz.

Noise texture'ındaki detail seviyesini artırırsak; bump detaylarını preview'da daha iyi görürüz.



No comments:

Post a Comment