Tuesday, January 11, 2022

Blender Guru Notes IV - 11.01.2022

TEXTURE PAINTING

1) Texture Painting'e başlamadan önce node editörde bir Texture | Image Texture node'u ekliyoruz. Sonra bunu main node'un base color'ına bağlıyoruz. (Color Ramp'i silebiliriz.)


2) New butonuna basarak yeni texture oluşturuyoruz. Bunun gibi bir proje için bize 512x512px yeter. 1024px verisine 1024/2 yazıp ENTER dersek o zaten işlemi yaparak 512 değerlerini giriyor.


3) Üstteki shelf'lerden "Texture Paint" moduna geçiyoruz.

4) Obje Edit mode'tayken UV Mesh'in soldaki texture'a yansıması için SYNC Mode'u açmak gerekiyor.


5) Vertex, Esge ve Face modları arasında aşağıdaki butonlarla geziyoruz. ALT'ı basılı tutarak seçim yapmak loop seçtiriyor. SHIFT ekliyor; CTRL çıkarıyor.


Ya da klavyenin 1,2,3 butonlarına basabiliriz.

6) Texture üzerindeki GRID'i aşağıdaki butondan açıyoruz.


7) Texture Painting tool'ları boyama araçları gibi çalışıyor. Paint, Fill, Clone, Smear vb.

8) X butonuna renk ataması yaparak, tıpkı Photoshop'taki gibi 2 renk arasında geçiş yapabiliyoruz.

9) Boyama bittikten sonra Texture dosyasını save etmek gerekiyor.


10) Noise ve Color node'larını birleştirmek için Color | MixRGB node'unu yaratıyoruz. Ve aşağıdaki gibi bağlıyoruz.


11) Photoshop'taki Opacity ve Blending Mode'ları bu node'la elde ediyoruz.


12) ALT + S'le texture painting değişikliklerini kaydediyoruz.

13) Shading için node'larla hazırladığımız son düzen bu şekilde:


Bu da final render.



No comments:

Post a Comment